Orion 20 april 2013‏

MK Orion arrangerade  i lördags sin vårtävling där vi var 4st KB-förare som deltog. Det var Andreas "Hugo" Svensson, Carro, Tobbe och jag. Då det både regnat och snöat dagarna och dagen innan, så måste jag verkligen ge stort beröm åt Orion som ändå lyckades få banan i ett perfekt skick! Inge lera och ytterst lite damm, det blev ett perfekt  underlag för snabba heat.
 
Dagens resultat för KB-förarna blev enligt nedan:
 
Hugo:
Heat 1: Kom 2a
Heat 2: Kom 2a
Heat 3: Kom 2a
B-final Sen: Kom 3a
 
Tobbe:
Heat 1: Vinst!
Heat 2: Svartflagg i starten
Heat 3: Kom 2a
A-final Jun: Kom 3a
 
Carro:
Heat 1: Kom 2a
Heat 2: Kom 2a
Heat 3: Kom 6a
A-final Dam: Kom 3a
 
Jenny:
Heat 1: Kom 2a
Heat 2: Kom 3a
Heat 3: Kom 3a
A-final Dam: Vinst!
 
 
Det blev alltså final för alla KB-förarna, riktigt bra utdelning!
Carro och Tobbe fick behålla sin bil, medan jag och Hugo blev av med våra.
 
 
Nästa tävling är jag lite osäker på vart det blir. Nu har även RallyCross-säsongen dragit igång lite lätt, så alla helger är i princip uppbokade med motorsport.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0