Rally Karlstad 13 maj 2017

Jag (Jenny) fick chansen att åka med Juha Liimatainen i Karlstad. Väldigt tacksam över det! Att läsa arrangörsnoter var ganska annorlunda mot att göra egna, det var mer att läsa om man säger så.

 
Efter första SS som var svår enligt de rutinerade kartläsarna, så fick jag in mer och mer flow. Jag "tappade bort mig" på ett ställe (läste för sakta och var i fel kurva), men kom tillbaka på en gång efter bara någon sekund. Många andra tappade bort sig och hittade inte tillbaka, så jag gjorde tydligen bra ifrån mig.
 
Dock gick bakre bulten på bärarmen av vänster fram i början av SS5, så där åkte vi bara sakta i mål (tappade 7 minuter). Vi tog oss iaf i mål och slutförde tävlingen samt att Juha tyckte att jag läste noterna bra.
 
Jag har mycket att lära, få in mer rytm i läsandet och självsäkerhet i allt runtomkring som ska göras på en tävling. Men övning ger färdighet och jag är väldigt sugen på att åka mer rally!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0